Kalendar 2020. “Ljepote otoka Krka”

Osma inačica kalendara o našem predivnom otoku je tu! Kalendar “Ljepote otoka Krka” ove godine donosim uz par noviteta. Na mom webu je napravljen WEBSHOP i sada možete naručiti kalendar na vrijeme putem OVOG LINKA.

Što se tiče fotografija ove godine donosim priču iza svake od fotografija! Često ljudi pitaju gdje je nešto, što se dešavalo u trenutku fotografiranja, kako je fotografija nastala pa ovoga puta udovoljavamo znatiželji stoga pročitajte blog do kraja, uživajte u pričama i fotkama!

1. Siječanj – Diviška u snijegu i ledu!

U prvom mjesecu ove godine imali smo par dana jako hladnog vremena sa nanosima snijega. Snijeg se vidio na Velom vrhu i potajno sam se nadao da je još jače zapadalo iznad Baške. Vjerovao sam instinktu i to jutro sam pustio klince u školi i vrtiću i krenuo put Baške. O ovom događanju sam snimio čak i vlog i blog! Bio sam jedini koji je taj dan koračao povrh Baške. Neugažen snijeg počeo je na Mjesečevom platou i skroz do Diviške. Osmijeh mi se nije skidao sa lica. Mir, tišina i potpuna sreća. “Idem ovjekovječiti nešto jedinstveno za naš otok – Diviška u snijegu i ledu!” Ta misao mi je bila sve bučnija i bučnija kako sam hodao prema tamo. Jednom kada sam stigao, euforija. Fuji je krenuo na posao, a ja sam uživao stvarajući povijest.

2. Veljača: Krk u zalazak

Za dobru fotku je potrebno nekoliko stvari: biti u pokretu, puno želje, malo sreće i… imati fotić uz sebe. Svi ovi zahtjevi su bili ispunjeni to predvečerje u Krku kada smo bili u šetnji sa klincima. Po boji zadnjih zraka sunca znao sam da nam predstoji nešto posebno. Ubrzao sam korak do mjesta od kud sam htio uhvatiti fotku i KLIK. Zalazak poput ovoga samo je jedan. Na sreću uhvaćen i sada već dosta poznata fotografija koja već krasi nekoliko zidova u obliku platna, a za klince i nas jedna priča više iz šetnje!

3. Ožujak: Baška i Prvić u magli!

Mnogi su vidikovci oko Baške sa kojih puca predivan pogled. Nekoliko ih je sa strane prema Bagu, a nekoliko odličnih i sa strane puta na Mjesec. Kako je u Krku tih dana bila netipično jaka magla odlučio sam se taj dan zaletiti do Baške. Nisam imao informacije o tome je li i tamo takvo vrijeme ali mi znatiželja nije dala mira. Htio sam vidjeti do kuda seže ta magla. Kada sam bio oko Punta, magla je nestala! Iz sivila koje je vladalo u Krku, sada sam vozio u suncu pomalo razočaran. Ipak, kada sam krenuo put Drage Bašćanske primijetio sam iz daljine da je magla “legla” na more ispred Baške i u potpunosti ga zamijenila!

Osmijeh mi se vratio na lice, požurio sam iznad crkve sv. Ivana i pojurio na jedan od vidikovaca gdje sam proveo dobih pola sata tražeći TAJ kadar. E pa on je ispred vas u svoj jedinstvenosti trenutka!

4. Travanj: Pogled prema Prviću i Bagu

Često sa klincima šećemo po otoku u potrazi za lijepim lokacijama, zabavom i zdravim druženjem u prirodi. Jedno takvo prijepodne odlučili smo provesti u kraćem planinarenju na vrhove iznad Baga. Taj dan je zaista jako puhala bura, što je značilo da će biti hladno, zanimljivo i lijepo vrijeme! Uz malo dodatne motivacije klinaca uspjeli smo doći na uspon i raskršće puteva. Za povratak smo se odlučili ići drugim putem poslije lokve tako da smo još neko vrijeme išli uzbrdo i na samom početku uspona, kada se čovjek okrene vidi OVO! Dignuo sam tražilo fotoaparata do oka i potražio najlogičniji i najljepši kadar za svih vas i eto ga!

5. Svibanj: Smilje na Vozu

Začuđujuće malo ljudi zna da je već nekoliko godina na otoku Krku posađen ogroman nasad smilja na brijegu blizu Voza. Prije spusta na Voz i zadnjeg zavoja lijevo ne možete ne primijetiti ovaj prekrasan nasad. Dakako, smilje je u cvatu u 5. i 6. mjesecu, a ovu fotografiju uhvatio sam u najljepšem trenutku – zadnji dan prije žetve! Dobio sam dopuštenje vlasnika da ušetam u nasad i pronađem si kadar koji želim. Malo je za reći da sam uživao jer tko me dobro poznaje zna da je ova biljka razlog zašto toliko volim planinarenje našim krajevima i stazama – a razlog je upravo predivni miris smilja!

Iako sam izgledao prilično smiješno tj. poput slona u staklarni jer sam pazio da ne zgazim niti jedan grm, otišao sam puna srca, sa ovom fotografijom i cijeli sam mirisao na smilje – divota!

6. Lipanj: Ribar

Naš otok ima niz specifičnih detalja koji odaju o kojem dijelu otoka se radi. Siguran sam da Ribar iz Njivica spada u ovu kategoriju. Ova poznata skulptura je jedan od najfotografiranijih motiva u tom mjestu. Povodom rada za TZ Njivice-Omišalj bio sam u Njivicama kako bih uhvatio lijepe trenutke zalaska. Kako sam imao dobar “izgovor” iskoristio sam lijepo svjetlo i ufotkao ovu poznatu skulpturu na jedan drugačiji način te time je donio i pred vaše cijenjene oči, voila!

7. Srpanj: Uvale Stare Baške

Stara Baška nadaleko je poznata po svojim prirodnim ljepotama i često je fotografiram. Još jedan izlet sa familijom u tom smjeru, kao uvijek, bio je plodonosan po pitanju lijepih fotografija. Lijepi sunčan dan i bistre boje donijele su i ovu fotografiju koju upravo imate ispred sebe. Moj najveći poziv za akciju je upravo ovaj kalendar koji se nadam i vama radi gušte da sve ove ljepote vidite i vlastitim očima. Uživajte!

8. Kolovoz: Vrbničko polje

Već dugo vremena me muči kako fotografirati vrbničko polje na neki drugi način. Zbog specifičnog oblika, teško je uhvatiti ga cijelo u kadar, a da ne pribjegnete ili nekom detalju trsa ili da dignete dron u zrak. Ali to mi je djelovalo suviše lako. Svaki put kada bi radio u Vrbniku na povratku bi gledao cestu s lijeve strane iznad polja i razmišljao kako moram pronaći vremena i istražiti kako doći tako te ceste i vidjeti što nudi ta pozicija po pitanju kadrova. Na prvu, činilo mi se kao sjajno rješenje za moju maštariju o lijepoj fotki vrbničkog polja. Bilo kako bilo, nedavno sam upitao poznanika iz Vrbnika o toj cesti. Dobio sam detaljne upute kako doći tamo. Trebao je još samo izgovor da idemo to probati. Kako su moji doma uvijek za akciju, brzo su prihvatili ideju o novoj šetnji i krenuli smo! Odmah iza lovačkog  doma prolazi jedna cestica kojom smo se uputili. Nedugo zatim, ostavili smo auto i udarili cipelarenje. Put je divan! Uskoro se uspinje i prolazi iznad polja ukoso. Klinci su uživali, bilo je dobrog svjetla i uz nekoliko pokušaja i sa malo strpljenja zbog polu-oblačnog vremena konačno smo našli OVAJ predivan kadar. Žena mi se smijala putem doma jer sam se slavodobitno smješkao što smo uspjeli. Male stvari vesele!

9. Rujan: Vrbnik

Kao logičan slijed bila je ova fotografija koja pokazuje Vrbnik u kompresiranoj sceni sa teleobjektivom. Sa povišene pozicije fotografirao sam poznati grad, njegove vizure i njegov prirodni okoliš. Fotografija slijedi sve pravilnosti koje pomažu uživati u kadru, a bome je i vidljivost bila savršena tog dopodneva kada sam se uputio put Sršćice. Ipak, nisam mogao odoljeti ovom bezvremenskom kadru i odlučio sam ga uvrstiti u ovu inačicu kalendara!

10. Listopad: Puntarska barka

Punat je oduvijek poznat po nautičkoj tradiciji. Marina Punat, jedrilice, barke i more poznati su sinonimi za grad i njegovu valu. Punat ima dosta zanimljivih kadrova, od specifičnog starog grada do plaža, planina i sl. ali nekako mi je djelovalo logično i fer staviti u kalendar nešto što je nedvojbeno puntarsko – poveznica između čovika i mora: puntarska barka.

Upotrebljavajući drugačiju tehniku i naglašavajući tamne tonove dobio sam ovu fotografiju koja intrigira, a opet pokazuje ono bitno…

11. Studeni: Nevidljivi Krk

U čudnom spletu okolnosti koji donosi zanimljiv život na otoku van turističke sezone – ove godine smo bili počašćeni dugom maglom!

Razloge ovog rijetkog fenomena ne bi tražio da je magla trajala par sati ali ova magla je trajala par dana! Udomaćila se u gradu Krku i par dana nismo vidjeli sunce! Ova čudna pojava je dakako bila razlog više za razne kadrove koje sam dobio tražeći ono najspecifičnije u ovom fenomenu. Od desetak finih kadrova odlučio sam se ipak za ovaj jer svatko tko je bio u gradu Krka intuitivno zna odakle je ovo fotografirano i što fali na fotografiji što se za običnog dana svakako vidi – krčki zvonik!

Zbog tog razloga, ovu fora fotku sam uvrstio u kalendar i nazvao ju: “Nevidljivi Krk”!

12. Prosinac: Mala Luka

Gledajući moje radove otoka brzo postaje očito koliko sam zaljubljen u južne dijelove istog. Broj prirodnih ljepota i fenomena na tom dijelu otoka je jednostavno prevelik da bih se odupro njegovom zovu! S obzirom koliko sam često tamo ne čudi koliko imam radova te tematike, a ovaj put prikazujem Malu Luku van sezone u posebnom tonalitetu (sa jednog planinarenja sa suprugom!). Boreći se sa dinamičkim svjetlom i igrom oblaka, čekao sam dobar trenutak za moj konačni klik – a taj trenutak je ispred vas!

Zanimljivi detalj: iako imam tu fotografiju na drugom mjestu, pravile su nam društvo potpuno crvene ovce! Naime stado ovaca koje ovdje ima ispašu je kompletno crveno! Obično su ovčice samo označene jednom točkom boje na svom tijelu ali ovaj pastir je odlučio napraviti mali overkill. U svakom slučaju čudnovata pojava!

Naslovna fotografija (Mjesečev plato u zalazak)

Hvala vam na čitanju i gledanju, nadam se da ste uživali u radovima!