Putovanje na Lanzarote

Glavni tekst: Tatjana Hulak
Foto/video/tekst ispod fotografija: Srđan Hulak

*Pred vama je subjektivni putopis sastavljen s više od 160 fotografija, tekstom i videom na kraju bloga. Uživajte!

Odluka za odlazak na ovaj predivni otok Kanarskog otočja nametnuo se sam od sebe. Vulkani, nezaboravni pejzaži, topla klima i divne plaže – što više poželjeti!

Ryanair je ove godine ponudio direktan let do Lanzarotea i to je bilo TO! Kupili smo karte nekoliko mjeseci ranije i zato nam je cijena za sve nas bila odlična. 2 odraslih i 3 djece (iako se našli “klinci” sada već broje kao odrasli). Parking za automobil pronašli smo u Velikoj Gorici koji za tjedan dana iznosi 29 € i omogućen nam je trasfer do zračne luke (najava nekoliko dana prije i sve riješeno). Ručna prtljaga u zadanim dimenzijama kupljena je dijelom u Dechatlonu 40×20×25 po cijeni od 9,99 € ALI napominjem da sam našla malo deblje i kvalitetnije torbe u trgovini KIK po cijeni od 12,99 € (u slučaju da ne možete do Dechatlona!). Većina putnika nosi ovu iz Dechatlona, tako da označite vašu. Uz vašu ručnu prtljagu imate i besplatno torbu do 10 kg (Family paket). A to je zbilja dovoljno za putovanje od tjedan dana.

Ukoliko ne želite trošiti novac na kupnju tekućine u zrakoplovu, u ručnoj prtljagi ponesite praznu bočicu vode i kada prođete check in, u zoni duty-free-shopa možete natočiti svoju bočicu vode. Znam, znam…mi smo balkanci, ali to je praktičnost.

(poznate konture našeg aerodroma)

Let je trajao 4,5 sata + dodatne minute vezane uz prikup prtljage i potrebne provjere (uvijek je preporuka doći barem 2 sata prije leta).

(od 6 sjedala u redu, 5 su zauzeli familija Hulak)

Na dolasku u Lanzarote dočekao nas je AUTO REISEN koji smo bukirali nekoliko tjedana ranije (na njihovoj stranici možete pogledati model automobila koji odgovara vašim željama). Kuću smo također rezervirali po našem budžetu i broju osoba koliko nas putuje (kako je nas 5 bookirali smo kuću čija je cijena bila oko 750 € za tjedan dana u 11.mjesecu). Kuća se zove ESCUELITA, ima 2 kupaone, kuhinju, dnevni boravak, blagovaonu, 4 spavaće sobe (i kapacitet 12 osoba!), vlastito dvorište i parking. Mjesto u kojem smo se smjestili zove se Los Valles. Depozit za kuću plaćamo 150 € po dolasku.

(došli smo na Lanzarote kasno u noć, rentali auto i došli u smještaj pa je drugo jutro bilo zaista kao buđenje u raju + uživanje u predivnim vidicima)

(naša Escuelita u prijevodu Školica)

(Los Valles gdje smo bili smješteni – nedaleko od Teguise i samog Arrecifea)

Sa istraživanjem krećemo u nedjelju u 9 sati jer je tada najpoznatiji ‘buvljak’ koji je SAMO NEDJELJOM. Obavezno vidjeti! Mix kultura, ljudi, mirisa, boja, okusa, govora. Savršeno! Tržnica Tequise, Plaza Clavijo y Fajardo. Parking se plaća 2 € za cijelo vrijeme koje planirate provesti na tržnici. Mi smo jeli sladoled, gumene bombone i svakako morate probati mojito i sangriju – 5 € koktel!

(tipična arhitektura s bijelim fasadama)

(bilo je mnogo zanimljivih prodavača no ovog gospodina sam morao zamoliti za portret jer je imao posebno vedru energiju + pravi je salesman!)

(tko tu koga fotka?)

(vreva na tržnici u Teguiseu i crkva kao središnje mjesto gradića)

(ovo su simboli plodnosti Guanches aboridžena koje smo često vidjeli u raznim suvenirnicama diljem Lanzarotea)

(prepoznao sam se u ovom žapcu!)

Iduće smo posjetili muzej/utvrdu Santa Barbara de Pirateria – muzej pirata. Besplatan i krasan. Utvrda iznad Teguise grada. Svakako odite posjetiti.

(Lanzarote ima nekoliko znamenitosti koje se ne naplaćuju, a mene je posebno oduševila njihova politika da se nigdje osim na tržnici ne naplaćuje parking)

U blizini je i lokalni Lidl (ima ih 3 na otoku) gdje smo kupili namirnice za doručak i ručak. Cijene su malo jeftinije nego kod nas i ponuda je PUUUNO veća. Papaye su božanstvene!

U nedjelju smo također išli u Hariu i Mirador del Rio gdje je zalazak sunca JEDINSTVEN!

Ulaz nedjeljom je zatvoren, ali to nije spriječilo nas i gomilu ljudi da uživamo u jedinstvenom zalasku sunca.

Ponesite kape i vjetrovke jer navečer dosta puše. Nekoliko njih je ponijelo dekice i piće i uživalo kao da su na pikniku! Preporuke!

(put prema Mirador del Rio kreće iz Los Valles kroz uski kanjon te kroz udolinu na fotografiji)

(litice Miradora del Rio)

(na povratku smo u gradiću imenom Ye stali da pogledamo i ovu crkvicu)

Ponedjeljak je dan za Timanfaya nacionalni park. Gužva i čekanje u koloni. Svi su odlučili da je danas dan za posjet vulkanima! Ulaznice za djecu su 6 € a za odrasle 12 €. Montanas del Fuego i okružje kao da smo na Marsu (nisam bila ali tako kažu “oni koji isto nisu nikad bili na Marsu”). Crna zemlja, kamenje, krateri, vinova loza, kaktusi, aloa vera, palme…

Posvuda nas prate figure El Diablo de Timanfaya i figure guštera za koje kažu da čuvaju mjesto od zlih duhova.
Preporuka je da odete što ranije, možda oko 8:15 kako bi oko 9:00 bili među prvima na ulazak u Montanas del Fuego.

Jedna zanimljivost: kućice su obojene u bijelo kao i zidići posvuda okolo, izrazito bijelo. U ponedjeljak smo vidjeli njihove komunalne radnike kako nakon tržnog dana bojaju zidiće! Mene je to oduševilo.

Nakon ulaska u Timanfaya nacionalni park čeka vas autobus kojim idete na turu po parku (inače je šetnja samoinicijativno zabranjena).

Prilika za klopu u restoranu Grill Volcan de Timanfaya u samom središtu Nacionalnog parka jer jedete sa roštilja od vulkanske bazaltne stijene temperature do 400 stupnjeva!!!
Odlična vođena tura autobusom uz opciju engleskog jezika. Svakako posjetiti (i odite ranije ujutro!)

(velika gužva prema Timanfayi, vjerovatno jer smo išli u ponedjeljak i ne previše rano)

(pečenje na vulkanskom vrućem zraku)

(u nacionalnom parku se ne smije hodati/planinariti, niti letjeti drona… jedino što je opcija je vožnja autobusom koju plaćate kartom no nažalost zbog odraza zaboravite na fotkanje iz autobusa. Mali hack je za snimanje tako da naslonite npr. GoPro uz prozor i time eliminirate odraz ali me je ovo kao fotografa prilično razočaralo)

Nakon toga otišli smo na plažu Janubio!! Ajme meni ljepote! Crni pijesak, crni sitni kamenčići, veliki crni oblutci, valovi od nekoliko metara i nema gužve. Uživali smo nekoliko sati (neki su se okupali, “slučajno”).
U blizini su solane i zaštićeno područje ptica. Ukoliko želite vidjeti solane postoje i vođene ture uz degustaciju.

(postoje i vođene ture solanom no mi smo se odlučili vidjeti vizure i krenuti malo dalje do crne Janubio plaže)

(ceste su im generalno jako dobre, s iznimkom par sporednih, starijih cesta no vrlo rijetko imate ulegnuća gdje možete zaustaviti auto – pogotovo je tako pri nacionalnom parku gdje su time spriječili da bilo gdje stanete za fotkanje i sl.)

(poznata crna plaža s vulkanskim stijenama i pijeskom – predivna je iz svih kuteva!)

Na ručak/večeru smo otišli u britanski pub Popeyes Sports Bar u Playa Blanku i doslovno se “natovarili” hranom! Obavezno odite! Ogromne porcije, odlična pivica (kaže Srki) i savršena usluga. “Sure love!” “Of course, love!” nadam se da su sve britanke ovakve, mene su osvojile. Playa Blanka pršti ljudima, restoranima, gostima… moramo navratiti ponovno.

(zanimljivo napravljen lukobran s pravilnim betonskim blokovima)

La Geria je izvrsno mjesto za posjet ukoliko želite kušati njihova vina i vidjeti njihov jedinstven način sadnje i uzgoja vino loze. Kontrast života i surove zemlje.

(Geria i Masdache su dva mjesta posvećena njihovim vinogradima i vinu, a njihov specifičan način zaštite vinove loze je vrlo efektan i predivno fotogeničan)

(mjesto Masdache i vinogradi dokle pogled seže)

(iz Masdachea smo smo krenuli prema jednom vulkanu i zapravo promašili cestu no dobro da jesmo jer smo naletili na ove predivne vidike i ogromne ravnice prekrivene lavom i mahovinom gdje smo šetali šetnju za pamćenje!)

(život uvijek nađe način)

(hodanje ovim poljem je bila mješavina oduševljenja, strahopoštovanja, ljepote i ushićenja)

(cesta kojom smo tu vozili je bila loša ali bio sam zahvalan na velikom proširenju jer smo mogli parkirati auto i istraživati okolinu…)

(detalj crkve Ermita de Los Dolores u gradiću Tajaste)

(cesta prema El Golfu)

Kasnije smo posjetili El Golfo, vrijedi vidjeti snagu valova Atlanskog oceana i specifično jezero Charco de Los Clicos koje je kričavo zeleno zbog algi i cijelog bio sustava na tom području.

Uz put vam je i Los Hervideros i nekolicina turista koji će uživati u pogledu na ocean.

(snaga oceana je konstantna kada se približite rubnim dijelovima otoka – poglavito sjevera i zapada)

(turisti uživaju u pogledu iz kafića prema gradiću i valovima)

(oblici, boje, teksture – raj za fotografe!)

Idući dan odlučili smo otići do Jameos del Aqua gdje obitava vrsta Slijepog račića koji je ujedno i jedan od “maskota” Lanzarotea…ali jedino nam ova atrakcija nije opravdala cijenu. Lijepo je uređeno, ali po meni ipak premala vrijednost da opravda cijenu ulaznice (možda se to nama učinilo jer su nam računali klince kao odrasle, ali svejedno nije opravdano)

Španjolcima se inače nigdje ne žuri stoga se pripremite na njihov “laganiji” tempo. U kafićima i restoranima sjedite i čekate. Onda dođu i donesu vam meni, onda ponovno čekate. Zatim dolazi osoba koja vam poslužuje samo piće koje kada naručite, još čekate, zatim osoba za hranu (e to faqat čekate) i kod naplate računa vam je ista stvar. Tako da nemojte baš ići JAKO gladni. Nego onako, taman. Probajte njihov lokalni krumpir sa dva umaka, njihovu sangriju i tapas koji volite. Znaju s hranom! Znaju!!!

Jardin de Cactus je preslatko mjesto i mislim da ćete uživati ukoliko ste ljubitelj ovog posebnog bilja. Od njega rade kozmetiku, vodu, gin, pekmeze, likere i suvenire svakakvih vrsta.

Ponovno posjet Playa Blanki, šetanje uz more, hrpa turista i napomena da ovdje NAJMANJE puše. Ručak u irskom pubu OLD MILL, ponovno preporuke. I šetnja šetalištem do Playe Papagayo.

(detalj ručka u irskom pubu – zanimljivo je da smo najbolje bili posluženi u britanskom i irskom pubu u Playi Blanci – domaćima gastronomija baš i nije velika ljubav, većinom na to gledaju kao obavezu)

(kaktusi su uz vulkanske stijene i specifičan krajolik motiv koji često oslikava Lanzarote)

Zadnji dan bio je rezerviran za penjanje na vulkan i to smo MORALI odraditi. Našli smo jedan NAŠ i osjećali se kao da smo na vrhu svijeta. Sami!
Idući krater koji smo obišli je Montana Colorada i taj obiđite svakako jer je lijepa i lagana šetnica a možete vidjeti sve što ste ikada mislili o vulkanima. Mar de lavas (more lave) je posvuda oko vas i postajete svjesni snage i načina na koji je ovaj otok nastao. Kamenje, lava, pijesak… sve djeluje kao da ste na nekom drugom planetu!

(prilikom uspona na jedan vulkan smo iz prve ruke mogli vidjeti vegetaciju koja prosperira na padinama)

(u pozadini je predivan vulkan Caldera Colorada)

(Vulcan El Cuervo ima edukativne table i uređenu šetnicu – odlična lokacija za uživanje i dobre fotke)

El Diablo kojeg vidite posvuda kao “simbol” Lanzarotea je nastao iz legende koja je naravno vezana uz erupciju vulkana!
E pa legenda kaže da su se mladić i djevojka jako voljeli i da je na njihovoj svadbi došlo do erupcije vulkana tijekom kojeg je stijena pala na djevojku. Mladić je u očaju pokušavao podići stijenu sa svoje voljene, uzeo je vile sa 3 zubca i podigao stijenu, ali je vidio da je njegova voljena mrtva. Uzeo je njeno tijelo, ponio ga na vrh brda, kažu da su ga vidjeli u sumrak, a iz krvi njegove voljene koja je kapala posvuda izniknulo je nekoliko biljaka. Kasnije se lik mladića pretvorio u El Diabla sa vilicom od 3 zubca koji je obilježje Lanzarote otoka.

Od gradića izdvajamo Hariu, Soo, Tequise i Arrecife. U Arrecifeu smo prošetali i posjetili muzej na samoj obali koji posjeduje MUMIJU aboridžina. Kasnije sangrija i tapas u Mahnattan baru. Perfektno!

(Arrecife je glavni grad Lanzarote – gotovo pola stanovništva živi upravo ovdje, a odlikuje ga bogata pomorska povijest)

(šetnja uz obalu otkriva lijepe vidike, spomenike te pruža posjetu povijesnom muzeju koji je besplatan)

(nakon posjeta muzeju čak je i Taja izgledala kao gusar!)

(nakratko smo se udaljili od mora kako bi istražili ulice Arrecifea)

(Taja je već dugo navijala da probamo Sangriju i bila je odlična!)

(htio sam da isti dan posjetimo i gradić Soo no samo smo prošli kroz njega zbog sumraka i zaputili smo se do mora i gradića Calleta del Caballo koji je na donjim fotkama)

Lanzarote je poseban i dušom i likom. Svaki kraj otoka je drugačiji i dovoljno je velik da neka mjesta obiđete i nekoliko puta. Mi smo 3x išli na plažu Janubio jer naša djeca OBOŽAVAJU valove, a i tata Srđan također. On iz oceana nije izlazio! Studeni sa 34° i afrički vjetar “od kojeg vam nije vruće” potpisujem odmah!!

Vraćanje u stvarnost nam teško pada… oprostila sam se i zasuzila.

Pozdravila sam Lanzarote sa jednom putnom papayom i zahvalila se što nam je bila ovako spektakularna!
Nadam se da ćete i vi barem slično uživati kada odlučite posjetiti ovaj otok.

(naš uspon na Montana Negra)

(Polje lave i mi kao mali posjetioci)

Ukoliko se odlučite otići na ovu pješčanu zlatnu plažu, obavezno odite rano ujutro, obujte udobne planinarske cipele, obavezno kape ili šešire, ponesite vodu i sendviče i uživajte SAMI u kilometrima predivne plaže. Možete posjetiti i staru solanu koja je uz samu plažu. Silazak i uspon su vrlo zahtjevi, ALI isplati se. Iznad plaže je Mirador del Rio. Čarobno!

(silazak prema Playi del Risco nije lagan ali sama plaža vas obilato nagrađuje za vaš trud)

(plaža ima mješavinu zlatnog i crnog pijeska koji ima izrazito terapeutsku teksturu – svi smo uživali u plaži na svoj način)

(tekstura i boja pijeska su savršene)

(diljem otoka se može naići na ova mala bijela stabalca koja izgledaju bajkovito ukomponirana u krajolik Lanzarotea)

(rijetki su posjetioci ovoj plaži, a poput male uspomene svaki planinar stavlja na gomilu jedan kamen kao znak da je i on posjetio ovaj lokalitet)

(na ovoj fotki se vidi koliko je strm i dugačak silazak do plaže)

(pohod na plažu je najbolji u jutarnjim satima jer je spust u hladu, no na povratku budite spremni da se nećete imati gdje sakriti od sunca!)

Zadnji zalazak smo proslavili na Janubio plaži i bio je savršen!

Za vas koji ste došli do kraja pozivamo da i pogledate video cijelog putovanja iz naše perspektive. Uživajte!